Härligt med helg!

Lördagmorgon kl 07:00

Visst är det härligt med helg! Att vakna klockan 07 av att barnet (2.5 år) klampar in i sovrummet i mina högklackade skor. KLAMP, klamp "nu är det morron mamma", klamp, klamp "nu är det morron mamma, måste gå upp nu mamma". "Gå till pappa" säger jag och vänder mig om. "Nähä, inte pappa gå upp, DU mamma gå upp!"
Vad gör man? Det finns inget annat att göra - än att ruska om sambon för att försöka få han att förstå att det faktiskt är dags att gå upp nu. Sen somnar jag om igen, med gott samvete efter att ha varit uppe kl 05 och stoppat i nappen i barnets skrikande mun.

Lördagmorgon kl 09:30

Barnet kommer upp igen i ett sista försök att få liv i mamma. Den här gången med förstärkning av min hund med sin blöta tunga. Den här gången går jag gärna upp för det luktar nybryggt kaffe nerifrån köket. När jag kommer ner står frukosten framdukad och det brinner i både vedpanna och kakelugnar. Då återstår det bara att kila iväg för att hämta tidningen. Ja, du läste rätt, bor man på landet så får man faktiskt gååå iväg för att hämta tidningen, men för mig är det bara bra att ha 400 meter tur & retur till postlådan. Varför då? Jo vovven får sin morron-kissrunda.

Lördagförmiddag kl 11:00

Städar badrummet. Usch, det är sanering som gäller!

Lördagmiddag kl 13:00

Håller fortfarande på med det jäkla badrummet, duschen tog evigheter. Nyser konstant av det starka rengöringsmedlet.

Lördageftermiddag kl 14:30

Äntligen lite frihet! En långpromenad på Ostad-fältet med hunden och dottern i vagnen. Kastar lite pinnar till hunden, som får simulera hundträning. Han rusar runt som värsta vinthunden, fast han är en border collie. Det bästa är att även matte får motion, om än inte lika mycket men det är tungt att skjuta barnvagnen hela vägen i det mjuka gegget och alla vattenpölar som bildats av regnet. Vädret är disigt och lite rått men det är härligt ändå att vara ute och gå.
Det är ju helg!



Kommentarer
Postat av: Annica Hallin

Hihi vad roligt att du med kommit till bloggträsket! Jag trodde som du att detta inte var något för mig, men det går att ändra på sig!
Jag tror jag vinner för jag har bara 200m till postlådan. Alltid lika kul när "cityslickers" höjer på ögonbrynen när man påtalar hur lantlivet är *ASG*
Ha det gött!

//Annica & Pluto

2007-11-30 @ 14:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0