Hundar och åter hundar

De senaste 10 åren av mitt liv har jag ägnat mig mycket åt hundträning och Elfsborgs BHK. Jag skaffade mig min fösta hund 1998 och det var en schäferhane som hette Willson. Vi hade våra dagliga duster och efter 4 år sålde jag honom till polisen som var mycket nöjd över att få ta över en färdigutbildad hund. Nu har jag en border collie istället som är lite lättare att ha att ha med sig hem till folk och med betydligt mindre vaktinstinkt i sig.

Bor du i Borås och gillar att träna din hund föreslår jag att du gör ett besök på Elfsborgs brukshundklubb på tisdagar, vi är en relativt liten klubb med ca 140 medlemmar varav kanske 30-40 stycken är aktiva i klubben. 

Måsarps Spike Ones Gun. Detta är Spike, min Bordercollie.


Kommentarer
Postat av: Karin

Hej, om du är intresserad av hundar och hundträning, besök gärna min hemsida!

2009-08-14 @ 13:34:11
URL: http://www.aktivhundsport.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0